Lady Gaga

Igår när jag var i skolan sms:a mamma och frågade om jag ville gå på Lady gaga i globen ikväll. Så ja sa ja, varför inte. Så snart ska jag äta middag och sedan åka iväg till globen :) Tror inte att jag tar med mig kameran, eftersom jag inte har så bra zoom okjektiv och tror att vi kommer sitta rätt långt bak.

Saker att göra

En bild från sommarlovet.

Idag hade vi lektioner i bland annat engelska, bild och musik. Så det var iallafall några roliga lektioner. Känner att jag måste plugga matte snart för vill komma till de lite svårare sidorna, eftersom våran nya mattelärare inte har med det i planeringen :/ Måste även öva glosor och börja med en tre veckors tränings dagbok. Så har lite att göra nu.

Godmorgon

Godmorgon, har inte bloggat på några dagar men får försöka bättra mig på det. Idag börjar vi allafall 8.45 så måste ta en buss snart :) Idag har vi bild och musik och massa andra ämnen som inte är lika roliga, men dagen kommer nog flyta på snabbt :)

here is a gift for you

Konfirmerade ju mig igår på förmiddagen. Ska lägga upp några bilder från det strax. Men efter själva konfirmationen/gudstjänsten åkte vi hem till mig för att grilla kyckling mm. Min mormor och några andra kom hit och åt och så fick jag en present från mamma, tommy, min morbror och mormor. Ett armband och berlocker från Tommas sabo. Fick även ett fint armband med vingar på från Michaela :)

onödigt inlägg

Näst sista sommarlovsdagen då, har bara varit hemma idag. Cyklat, städat, dushat och så har jag hämtat ett objektiv av min granne som jag ska få låna.
Vet inte riktigt vad jag ska göra efter jag skrivit det här inlägget. Men får se :)

Topshop

Idag har jag varit i stan med Josefine, Frida och Michaela. Köpte med mig en tröja hem från monki.
Just nu äter jag godis och tittar på kläder på olika hemsidor, kläderna/skorna/skyckerna ovanför är från Topshop.

En till bild

Ja, en till nutella bild. Men äter frukost just nu. Rostat bröd med nutella. Klockan tre ska jag ta bussen till kyrkan. Vi ska öva på allt idag igen och så ska vi grilla där ikväll, så kommer hem senare.
Så ska strax ta fram kameran för ska fota några saker :)

Dag två

Tog ut min kanin Plutten för någon halvtimme sen, han har ju inte varit ute på ett tag. Eftersom jag varit borta. Så då passade jag på att ta en bild på honom, bilden ovanför blev best av dom :)

Idag gjorde vi samma saker som igår i kyrkan och när jag kom hem åkte jag och Michaela iväg till godissvampen på longboard, för att köpa godis. Men nu är det slut tror jag. För gav bort det sista till Isak..

Färg och svartvit

Godmorgon, just nu äter jag frukost men om ungefär en kvart ska jag cykla iväg till kyrkan för att idag ska vi förbereda inför konfirmationen igen. Men idag slutar vi tidigare, klockan tre. Så får se vad jag hittar på att göra när jag kommit hem :)

Hur man öppnar en Nutella

Känns som om alla inlägg handlar om nutella, fast har bara skrivit ordet "nutella" i ett till inlägg. Ja ja, det är gott och man blir glad av det :D Så, jag gjorde en animation tidigare idag innan jag åkte iväg till kyrkan.

I kyrkan övade vi på hur konfirmationen skulle gå till, man fick även en uppgift att göra. Jag ska bära ut ett ljus när allt är slut. Vi valde också vilka låtar vi ville sjunga och så valde vi roller till en teater som vi ska visa för alla föräldrar.

Resan

Förra söndagen åkte jag tidigt iväg till arlanda där alla konfirmander och ledare träffades för att vi skulle åka till Italien. När vi kom fram tog vi en buss in till ett hotell/kloster i rom som vi skulle bo på en natt. Vi gick runt i rom, åt glass, fotade och gick in i gamla byggnader och upp i ett högt torn. Andra dagen åkte vi och tittade på colosseum och tog ett tåg mot assisi. Tågresan var en av de värsta sakerna jag varit med om. Utomhus var det väldigt varmt och inne i tåget var det ännu varmare och air condition fungerade inte. Så alla satt där och svettades i två timmar.

I Assisi bodde vi på ett kloster och fick jätte god middag av nunnorna. Alltid pasta till förrätt och så fick vi huvudrätt och efterrätt. Så det var bra :)
På dagarna gick vi runt i staden, åt glas, gick till kyrkor, vandrade, solade, handlade och en dag gick vi upp på ett berg. Tror att det var tre mil men det tog ungefär 10 timmar. Var jätte jobbigt, men jag klarade det och hade träningsvärk i benen dagen efter.
Det var en sammanfattning på den här veckan. En bra resa :)

Sju dagar

Godmorgon, igår på dagen kom jag hem från Italien. Skriver om konfirmations resan i ett annat inlägg.
Men jag köpte iallafall ett vecko pack med sju små nutella burkar. Så nu har jag ätit frukost, smörgås med nutella :)

Vid tre idag ska jag till kyrkan, vi ska träffas några dagar den här veckan för att förbereda oss inför konfirmationen som är på Söndag.

Italien

Bilder från http://weheartit.com/

Idag är det sista dagen hemma, Så idag ska jag ut och springa och senare ska vi åka iväg och bada.
Sen måste jag packa klart det sista, för imorgon åker jag till Italien med min konfimations grupp. Vi ska först till Rom och sedan till Assisi. Så jag tar med mig våran lilla kamera.